Struktura programu Retail Summitu 2026

10–⁠12 / 3 / 2026 - Kongresové centrum Praha

Prolog

úterý - 10 / 3 / 2026

14:00-20:00

Registrace

14:40-17:00

The Best of Czech Promotion Summit

16:30-18:30

Friends of Pets: Pro zdravý růst kategorie

17:00-21:00

Get-together: Prostor pro networking účastníků

19:00

CEO Dinner

Na pozvání SOCR ČR
První den

středa - 11 / 3 / 2026

08:00-09:00

Registrace účastníků

09:00-11:00

Blok A

Moderuje:
Karel Kovy Kovář , moderátor
Úvodní slovo
Tomáš Prouza
Tomáš Prouza prezident, SOCR ČR a viceprezident EuroCommerce
Makroekonomický výhled pro retail a výrobu
Trendy v e-commerce
Debata: pohled CEO na trendy v retailu
Keynote Speaker
Mimo chaos doby: co bude dál, co je podstatné a co nás pohání vpřed
Magnus Lindkvist
Magnus Lindkvist futurolog a lovec trendů
09:00-11:00

Mimo chaos doby: co bude dál, co je podstatné a co nás pohání vpřed

O čem to bude?

Svět ještě nikdy nebyl hlučnější. Každý týden přináší novou vlnu nadšení, ať už jsou to průlomy v oblasti AI, geopolitické otřesy, zelené revoluce. Skutečný pokrok ale závisí na tom, zda dokážeme rozpoznat, co je opravdu důležité.

V této energické prezentaci vás futurolog Magnus Lindkvist vezme za hranice hluku, aby prozkoumal hlubší síly, které formují retail i celou společnost. Na základě poznatků ze své nové knihy How to Make AI Useful rozkrývá megatrendy, které znovu definují růst, od měnící se demografie a technologických proměn až po lidské hledání smyslu.

Chcete proměnit turbulence v hnací sílu a budovat lidské, tvořivé vztahy pro udržitelný růst? Pak si nenechte toto vystoupení ujít.

Magnus Lindkvist

Magnus Lindkvist

futurolog a lovec trendů
11:00-11:30

Přestávka na kávu a čaj

11:30-13:30

Blok B

Moderuje:
Karel Kovy Kovář , moderátor
Mastercard Obchodník roku 2025 v kategorii Inovátor v obchodě

Soutěžní přehlídku tří nominovaných projektů uvede Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard

Chcete se dostat do finále? Přihlašujte své projekty zde. 

Jak budovat bližší vztahy se zákazníky
Proměna impulzní zóny
Další případové studie spolupráce
13:30-14:30

Pracovní oběd

14:30-16:15

Blok C

Moderuje
Karel Kovy Kovář , moderátor
Keynote Speaker
Smart Store 24/7 – budoucnost retailu?
Stephan Rüschen
Stephan Rüschen profesor obchodu s potravinami a vedoucí programu Retail Management, DHBW Heilbronn
14:30-16:15

Smart Store 24/7 – budoucnost retailu?

O čem to bude?

Počet bezobslužných prodejen (Smart Stores 24/7) v Evropě rok od roku roste. Různá technická řešení se uplatňují na široké škále míst: na venkově, na čerpacích stanicích, v hotelech, v sousedských obchodech, v travel retailu, na fotbalových stadionech a dalších. Konečná hranice tohoto trendu je zatím v nedohlednu. Jaké příležitosti a jaké výzvy tento nový tržní segment v retailu přináší?

Stephan Rüschen

Stephan Rüschen

profesor obchodu s potravinami a vedoucí programu Retail Management, DHBW Heilbronn

Profesor retailu na DHBW v Heilbronnu, který se této oblasti intenzivně věnuje ve výzkumu už 5 let. Od roku 2013 působí jako profesor retailu na DHBW Heilbronn. Předtím přes deset let působil v Metro Cash & Carry jako nákupní a marketingový ředitel v různých zemích).
Zkušenosti má také z Tengelmann Group, kde v letech 1996–2000 pracoval pro corporate development a nákup.

Jak lépe využít potenciál zákaznických dat
Nová éra privátních značek
Jak otevřít obchod za 8 týdnů?
16:15-16:45

Přestávka na kávu a čaj

16:45-18:30

Blok D:Paralelní programové bloky

D1: Nová éra retailových plateb

Platební svět prochází zásadní transformací, která přináší nové požadavky na obchodníky doma i v zahraničí. Tato programová sekce nabídne praktický pohled na to, jak se připravit na modernizaci plateb, jak zvládnout rozdílné fiskální předpisy jednotlivých zemí a jak si udržet klid při expanzi na nové trhy. Zaměříme se také na inspirace z fintech světa, chytré možnosti digitalizace a tisku účtenek a na to, jak nastavit platební infrastrukturu tak, aby byla bezpečná, efektivní a zákaznicky přívětivá. 

D2: Zdravá zákaznická zkušenost

Zákaznická zkušenost prochází největší proměnou za poslední roky. Standardy nové generace a moderní digitální nástroje mění to, jak zákazníci nakupují, jak se rozhodují, i jak vnímají značku napříč kanály. Představíme řešení od přesnějších produktových informací přes efektivnější komunikaci až po prostředí, které reaguje na skutečné chování nakupujících. Přineseme inspiraci, jak proměnit CX v atraktivní zážitek vytvořený na míru dnešním zákazníkům.

18:30-19:30

Networking & Welcome Dinner

19:30-23:00

Společenský večer

Večerem provází
Zorka Hejdová , moderátorka  a  Tomáš Zástěra , moderátor

Special guest: Jelen

V rámci večera vyhlásíme ocenění:
or2025_rgb.png
jelen_web.jpg
Druhý den

čtvrtek - 12 / 3 / 2026

09:00-10:45

Paralelní programové bloky E

E1: Category Management 2026+

Nabídneme praktický pohled na to, jak využít poznatky behaviorálních věd k lepšímu řízení kategorií, jak budovat jejich hodnotu a jak reagovat na to, co dnes skutečně ovlivňuje nákupní chování zákazníků. Zaměříme se také na to, jak moderní plánovací nástroje umožňují lokalizaci sortimentu pro různé typy prodejen a proč přinášejí benefity celému dodavatelskému řetězci. Ukážeme i nové možnosti automatizace práce s planogramy s pomoci AI.

E2: Nové trendy v prodejních formátech

Nové potřeby zákazníků se promítají i do nových nároků na obchodní formáty. Leaderem růstu je nesporně e-commerce, dobře se daří středním supermarketům a diskontům, ale i ty musí neustále inovovat svou nabídku a přinášet pohodlné spojení kamenného a online prodeje. Často s využitím efektivnějších kurýrních služeb, pokud ovšem uhlídají kvalitu na poslední míli. Hypermarkety a obchodní centra se masivně přestavují, jejich zákazníci už nechtějí jen nakupovat. Jaké koncepty na trhu v současnosti vítězí?

E3: Zdravé stravování

Způsoby, jakými lidé přemýšlejí o jídle, procházejí zásadní proměnou. Spotřebitelky a spotřebitelé jsou nejen náročnější, informovanější a citlivější na to, odkud potraviny pocházejí a jaké mají složení, ale také na to, jak odpovídají jejich hodnotám a životnímu stylu. Výrobci a obchodníci otevřou témata nových příležitostí, které tento posun přináší, a nabídnou pohled do budoucnosti zdravého stravování a do strategií, které určují směr celého trhu.

10:45-11:30

Přestávka na kávu a čaj

11:30-13:15

Paralelní programové bloky F

F1: Zdravý supply chain

Zdravý supply chain stojí na lepším porozumění mezi obchodníky a dodavateli i na kvalitnější výměně dat. Zaměříme se na to, jaké informace je potřeba sdílet, aby měl retailer správné zásoby, efektivní plánování a stabilní dostupnost zboží. Ukážeme také, jak lze pomocí poznatků systemických věd posílit fungování vztahů napříč dodavatelským řetězcem, kde často naráží dva světy s odlišnými prioritami. Do diskuse zapojíme zkušeného kouče, který pomůže odhalit skryté vzorce spolupráce a navrhne cesty, jak je zlepšit. Cílem je propojenější, předvídatelnější a odolnější supply chain.

F2: Věrnostní programy a personalizace

Věrnostní programy a personalizace - úspěšná kombinace, jak použít data zákazníků k tomu, aby nabídka pro ně byla adresnější a lákavější, motivovala k opakovaným nákupům a vytvářela dlouhodobý vztah ke značce. Průměrný Čech v současnosti využívá 14 věrnostních programů, jejich efektivnost se však velmi liší. Jak správně nastavit věrnostní systém, aby byl srozumitelný, atraktivní a ziskový? Jak se vypořádat s tím, že zákazníci očekávají personalizované nabídky, ale zároveň nechtějí sdílet osobní údaje?  Přijďte se inspirovat nejnovějšími poznatky a trendy.

F3: Nové technologie pro řízení firem

Dnešní technologie zásadně mění způsob, jakým obchodníci řídí své prodejny i celé zázemí. Inteligentní senzory a IoT čidla zpřesňují provozní data v reálném čase, pokročilé analytické nástroje posouvají forecasting i plánování zásob a umožňují rychlejší a kvalifikovanější rozhodování napříč firmou. Od efektivního řízení cen až po nástroje, které pomáhají odhalovat rizika, optimalizovat procesy a posilovat bezpečnost. Získáte inspiraci, jak mít retail pod kontrolou s přesností, kterou vyžaduje dnešní trh.

13:15

Závěrečný oběd