10–12 / 3 / 2026 - Kongresové centrum Praha
Svět ještě nikdy nebyl hlučnější. Každý týden přináší novou vlnu nadšení, ať už jsou to průlomy v oblasti AI, geopolitické otřesy, zelené revoluce. Skutečný pokrok ale závisí na tom, zda dokážeme rozpoznat, co je opravdu důležité.
V této energické prezentaci vás futurolog Magnus Lindkvist vezme za hranice hluku, aby prozkoumal hlubší síly, které formují retail i celou společnost. Na základě poznatků ze své nové knihy How to Make AI Useful rozkrývá megatrendy, které znovu definují růst, od měnící se demografie a technologických proměn až po lidské hledání smyslu.
Chcete proměnit turbulence v hnací sílu a budovat lidské, tvořivé vztahy pro udržitelný růst? Pak si nenechte toto vystoupení ujít.
Soutěžní přehlídku tří nominovaných projektů uvede Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard
Chcete se dostat do finále? Přihlašujte své projekty zde.

Počet bezobslužných prodejen (Smart Stores 24/7) v Evropě rok od roku roste. Různá technická řešení se uplatňují na široké škále míst: na venkově, na čerpacích stanicích, v hotelech, v sousedských obchodech, v travel retailu, na fotbalových stadionech a dalších. Konečná hranice tohoto trendu je zatím v nedohlednu. Jaké příležitosti a jaké výzvy tento nový tržní segment v retailu přináší?
Profesor retailu na DHBW v Heilbronnu, který se této oblasti intenzivně věnuje ve výzkumu už 5 let. Od roku 2013 působí jako profesor retailu na DHBW Heilbronn. Předtím přes deset let působil v Metro Cash & Carry jako nákupní a marketingový ředitel v různých zemích).
Zkušenosti má také z Tengelmann Group, kde v letech 1996–2000 pracoval pro corporate development a nákup.
Platební svět prochází zásadní transformací, která přináší nové požadavky na obchodníky doma i v zahraničí. Tato programová sekce nabídne praktický pohled na to, jak se připravit na modernizaci plateb, jak zvládnout rozdílné fiskální předpisy jednotlivých zemí a jak si udržet klid při expanzi na nové trhy. Zaměříme se také na inspirace z fintech světa, chytré možnosti digitalizace a tisku účtenek a na to, jak nastavit platební infrastrukturu tak, aby byla bezpečná, efektivní a zákaznicky přívětivá.
Zákaznická zkušenost prochází největší proměnou za poslední roky. Standardy nové generace a moderní digitální nástroje mění to, jak zákazníci nakupují, jak se rozhodují, i jak vnímají značku napříč kanály. Představíme řešení od přesnějších produktových informací přes efektivnější komunikaci až po prostředí, které reaguje na skutečné chování nakupujících. Přineseme inspiraci, jak proměnit CX v atraktivní zážitek vytvořený na míru dnešním zákazníkům.
Special guest: Jelen
Nabídneme praktický pohled na to, jak využít poznatky behaviorálních věd k lepšímu řízení kategorií, jak budovat jejich hodnotu a jak reagovat na to, co dnes skutečně ovlivňuje nákupní chování zákazníků. Zaměříme se také na to, jak moderní plánovací nástroje umožňují lokalizaci sortimentu pro různé typy prodejen a proč přinášejí benefity celému dodavatelskému řetězci. Ukážeme i nové možnosti automatizace práce s planogramy s pomoci AI.
Nové potřeby zákazníků se promítají i do nových nároků na obchodní formáty. Leaderem růstu je nesporně e-commerce, dobře se daří středním supermarketům a diskontům, ale i ty musí neustále inovovat svou nabídku a přinášet pohodlné spojení kamenného a online prodeje. Často s využitím efektivnějších kurýrních služeb, pokud ovšem uhlídají kvalitu na poslední míli. Hypermarkety a obchodní centra se masivně přestavují, jejich zákazníci už nechtějí jen nakupovat. Jaké koncepty na trhu v současnosti vítězí?
Způsoby, jakými lidé přemýšlejí o jídle, procházejí zásadní proměnou. Spotřebitelky a spotřebitelé jsou nejen náročnější, informovanější a citlivější na to, odkud potraviny pocházejí a jaké mají složení, ale také na to, jak odpovídají jejich hodnotám a životnímu stylu. Výrobci a obchodníci otevřou témata nových příležitostí, které tento posun přináší, a nabídnou pohled do budoucnosti zdravého stravování a do strategií, které určují směr celého trhu.
Zdravý supply chain stojí na lepším porozumění mezi obchodníky a dodavateli i na kvalitnější výměně dat. Zaměříme se na to, jaké informace je potřeba sdílet, aby měl retailer správné zásoby, efektivní plánování a stabilní dostupnost zboží. Ukážeme také, jak lze pomocí poznatků systemických věd posílit fungování vztahů napříč dodavatelským řetězcem, kde často naráží dva světy s odlišnými prioritami. Do diskuse zapojíme zkušeného kouče, který pomůže odhalit skryté vzorce spolupráce a navrhne cesty, jak je zlepšit. Cílem je propojenější, předvídatelnější a odolnější supply chain.
Věrnostní programy a personalizace - úspěšná kombinace, jak použít data zákazníků k tomu, aby nabídka pro ně byla adresnější a lákavější, motivovala k opakovaným nákupům a vytvářela dlouhodobý vztah ke značce. Průměrný Čech v současnosti využívá 14 věrnostních programů, jejich efektivnost se však velmi liší. Jak správně nastavit věrnostní systém, aby byl srozumitelný, atraktivní a ziskový? Jak se vypořádat s tím, že zákazníci očekávají personalizované nabídky, ale zároveň nechtějí sdílet osobní údaje? Přijďte se inspirovat nejnovějšími poznatky a trendy.
Dnešní technologie zásadně mění způsob, jakým obchodníci řídí své prodejny i celé zázemí. Inteligentní senzory a IoT čidla zpřesňují provozní data v reálném čase, pokročilé analytické nástroje posouvají forecasting i plánování zásob a umožňují rychlejší a kvalifikovanější rozhodování napříč firmou. Od efektivního řízení cen až po nástroje, které pomáhají odhalovat rizika, optimalizovat procesy a posilovat bezpečnost. Získáte inspiraci, jak mít retail pod kontrolou s přesností, kterou vyžaduje dnešní trh.